-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48597 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

الف ـ لطفاً بهترين تفسيري كه دربارة سوره عنكبوت شده است را براي ما بفرستيد. ب ـ هم چنين قرآن را به طور كلي و كامل توضيح دهيد.

الف ـ پرسشگر محترم! فرستادن كتاب يا جزوه براي اين مركز امكانپذير نيست. بهترين كتاب تفسيري براي شما، تفسير نمونه، نوشتة حضرت آيت اللّه مكارم شيرازي است. براي آگاهي از تفسير سورة عنكبوت، ميتوانيد به جلد شانزدهم تفسير نمونه، صفحة 197ـ352، چاپ دارالكتب الاسلامية مراجعه كنيد.

ب ـ قرآن كريم، بزرگترين هديةالهي براي بشر است كه آنها را به سوي سعادت جاوداني، هدايت ميكند. قرآن، مهمترين دليل بر حقّانيت اسلام و رسالت پيامبر اكرماست كه همواره با بيان اعجاز آميزش، حجت را بر همة آدميان، تمام ميكند. قرآن معتبرترين سند براي اثبات معارف و احكام اسلامي است كه خداي متعال، جاويد ماندن آن را وعده داده است: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُو لَحَـَفِظُون;(حجر،9) ما قرآن را نازل كرديم و ما به طور قطع نگهدار آنيم! قرآن، بزرگترين محور اتّحاد ميان همة مسلمانان است كه ميتواند مرجعي براي رفع اختلافهاي فرقهاي و گروهي باشد و خطوط اصلي دين را به همة حقجويان، نشان دهد.

پيامبر اكرمميفرمايد: هنگامي كه فتنهها همانند پارههاي شب تيره شما را فرا ميگيرد، به قرآن روي

آوريد.(ارشاد القلوب، حسن ديلمي، ج 1، ص 8، انتشارات شريف رضي.)

در ضمن، همة معارف قرآن به سه بخش عقايد، اخلاق و احكام تقسيم ميشود; از آن جا كه قرآن براي هدايت انسانها است و انسانها، داراي ابعاد گوناگون مادي، معنوي، فردي، اجتماعي، دنيوي و اخروي هستند، ميتوان معارف قرآن را نيز به بخشهاي خداشناسي، انسانشناسي، راهشناسي، راهنماشناسي، قرآنشناسي، اخلاق يا انسانسازي، برنامههاي عبادي، احكام فردي و احكام اجتماعي، تقسيم كرد.

بديهي است كه سخن دربارة قرآن و ويژگيهاي آن بسيار است و بيان همة مطالب، از حوصلة اين پاسخ نامه خارج ميباشد.(ر.ك: معارف قرآن، آيت اللّه مصباح يزدي، ج 1 و 2، ص 3 ـ 16، انتشارات در راه حق.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.